Inhoudstafel


I. Inleiding
II. Kalender
1. Widget
2. Raadplegen
III. Groepen
IV. Sociaal Profiel
1. Mijn Profiel
2. Evenementen die ik bijwoon
3. Mijn Evenementen
4. Mijn Locaties
5. Mijn Reserveringen
V. Toevoegen
1. Gewoon
2. Reserveringen
VI. Ideeën


I. Inleiding


De evenementen is een op zichzelf staand systeem, dat wel gekoppeld werd met het sociale platform. Let wel dat dit systeem ons toelaat om VEEL meer te doen dan enkel evenementen te plannen. We kunnen hiermee buiten echte evenementen te plannen ook de trainingen plannen, de competitie-wedstrijden, de inschrijvingen en betalingen voor evenementen regelen, … Op zich kan het (mits wat fantasie van de gebruikers) voor nagenoeg alles gebruikt worden dat nood heeft aan ofwel een kalender, ofwel inschrijvingen. Meer ideeën volgen later ;)

Terug naar boven

II. Kalender



1. Widget


De gemakkelijkste manier voor de gebruikers om de evenementen te beheren, is gebruik makend van de kalender. De kalender staat rechts in elk scherm, en zal voor elk lid zijn persoonlijke kalender weer geven.

  1. Hiermee gaat u naar de voorafgaande maand
  2. Hiermee gaat u naar de volgende maand
  3. De huidige dag staat in het grijs aangeduid
  4. Dagen met geplande evenementen zijn aangeduid in het oranje, je kan hierop klikken om het evenement te raadplegen
  5. Dagen die niet in de maand bovenaan widget vallen, maar toch een evenement hebben, zijn lichtoranje

Als er een evenement gepland is op de huidige dag, dan zal de kleur ook oranje zijn, maar de tekst wel vetgedrukt. Als u de muiscursor houdt boven de dag waarop een evenement gepland is, dan krijgt u de naam in een popup te zien.

Terug naar boven

2. Raadplegen


Als je klikt op een dag in de kalender met één enkel evenement, dan krijgt u onmiddellijk de gegevens van dat evenement te zien. Dit is een voorbeeld van een evenement, waarbij u zich kan inschrijven, en zelfs kan zien hoeveel u moet betalen. Indien u een reservering maakt voor een evenement, dan ontvangt u een bevestigingsmail met daarin ook de totaal verschuldigde som.

Als u daarentegen klikt op een dag met meerdere evenementen, dan krijgt u een overzichtje van alle evenementen van die dag te zien. Door te klikken op de naam van een evenement, krijgt u het voorgaande scherm met de details te zien.

Terug naar boven

III. Groepen


In de pagina van een groep, staat ook een tabje “Evenementen”. Dit laat u toe om alle evenementen voor die groep in 1 oogopslag te zien. Hiermee gaat u vooral trainingen te zien krijgen. Op het scherm ziet u:

  1. Het aantal geplande evenementen voor deze groep
  2. De titels van de evenementen, als u hierop klikt, opent u de details van het evenement

help43

Terug naar boven

IV. Sociaal Profiel


Via het sociale profiel, kan u een heleboel functies beheren met betrekking tot evenementen. Ook kan je via dit medium evenementen toevoegen, maar dit komt in een appart puntje aan bod. Puntjes 3, 4 en 5 zijn echter voornamelijk van toepassing op evenementen die u reeds zelf hebt toegevoegd.

Terug naar boven

1. Mijn Profiel


Via deze tab, kan je alle gegevens zien over evenementen die je zelf hebt gecreëerd, en die je gaat bijwonen. Deze tab kan je ook van andere gebruikers zien, en de anderen zien deze natuurlijk ook van jou.

Terug naar boven

2. Evenementen die ik bijwoon


Via deze tab kan je alle evenementen bekijken waar je jezelf voor hebt ingeschreven. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om het totale te betalen bedrag hierbij weer te geven. De enige manier om dit terug te vinden, is in de bevestigingsmail die u krijgt bij het inschrijven.

Terug naar boven

3. Mijn Evenementen


Hiermee kan u uw eigen georganiseerde evenementen beheren. Op deze pagina vind u de links om:

  1. Een nieuw evenement aan te maken
  2. Een evenement te bekijken
  3. Een evenement te verwijderen

Terug naar boven

4. Mijn Locaties


Hiermee kan u in principe alle locaties bekijken en beheren die u, en anderen gebruikt hebben voor evenementen. Het is echter niet nodig om nieuwe locaties via dit scherm te maken, u kan ook gewoon rechtstreeks een adres ingeven bij het aanmaken van een nieuw evenement. Het kan wel handig zijn om reeds eerder gebruikte locaties te kunnen bekijken, aangezien u deze kan hergebruiken bij het aanmaken van een evenement.

Terug naar boven

5. Mijn Reserveringen


Via deze pagina kan u alle reserveringen beheren op evenementen waarvan u eigenaar bent. Dit laat wél toe om het totaalbedrag per deelnemer te zien, dus bij deze weet u alvast dat indien het nodig is, u dit bedrag altijd even kan opvragen bij de eigenaar van het evenement waarop u heeft ingeschreven.

Terug naar boven

V. Toevoegen


Alle leden van TTCW mogen gebruik maken van het evenementen systeem, en mogen bijgevolg ook zelf evenementen organiseren. Echter is het steeds nodig dat een beheerder hiervoor de goedkeuring geeft. Een gewone gebruiker kan géén groepsevenementen maken, deze kan je dus best even aan een groepsbeheerder vragen. Ook voor privé-evenementen (niet-geregistreerde bezoekers van de site kunnen deze niet zien), moet je een beheerder vragen om dit te wijzigen voor jou. Het systeem is dus niet echt bruikbaar als je ‘s avonds wil afspreken voor een pintje met 2 van je vrienden, dat kan beter via privé-berichten geregeld worden.

Terug naar boven

1. Gewoon


Je kan de link voor het aanmaken vinden onder “Mijn Evenementen”. Daar moet je dan beginnen met het ingeven van de algemene zaken:

  1. De titel van het evenement
  2. Hier kan je de (start)datum ingeven
  3. Geef hier eventueel een einddatum in (indien je evenement meerdere dagen beslaat)
  4. Geef hier eventueel het beginuur in
  5. Geef hier eventueel het einduur in
  6. Of vink dit vakje aan indien je evenement de hele dag duurt
  7. Vink dit vakje aan indien je evenement geen locatie heeft
  8. Standaard wordt TTCW als locatie gebruikt. U kan eventueel via nummer 9 een andere locatie invoeren, waarna u via dit veld een bestaande locatie op naam kan selecteren
  9. Gebruik deze link om zelf een andere locatie in te geven (eventueel via nummer 8 een reeds bestaande locatie, of vul anders manueel de adresvelden in)
  10. Hier kan u details over het evenement ingeven
  11. U kan hiermee een afbeelding aan het evenement toevoegen
  12. Hiermee kan u de reserveringen inschakelen
  13. Druk op deze knop om het evenement aan te maken


Na het aanmaken van een evenement, krijgt u de boodschap te zien dat u moet wachten op goedkeuring door een beheerder. Als dit echt te lang duurt, aarzel dan niet om een beheerder hierover aan te spreken.

Terug naar boven

2. Reserveringen


U kan kiezen om reserveringen te activeren voor uw evenement. Het systeem is gebaseerd op tickets, waarbij er altijd minimaal één soort tickets beschikbaar moet zijn. Daarom zal het systeem een “standaardticket” aanmaken, waarvan er 10 beschikbaar zijn. U kan dit standaardticket wijzigen, of verwijderen, maar indien u geen nieuw ticket aanmaakt, zal het systeem terug het standaardticket aanmaken.

De algemene instellen zijn:

  1. Vink dat vakje aan om de registraties aan te zetten
  2. Hier ziet u de lijst van de verschillende soorten tickets
  3. Hiermee kan u het bovenstaand tickettype wijzigen
  4. Hiermee kan u het bovenstaand tickettype verwijderen
  5. Hiermee kan u een nieuw tickettype toevoegen
  6. Hiermee kan u het totaal aantal beschikbare plaatsen ingeven, laat leeg voor geen limiet (inschrijvingen stoppen zo gauw het totaal aantal tickets deze limiet heeft bereikt)
  7. Hiermee kan u een limiet instellen hoeveel tickets elke gebruiker mag reserveren
  8. Hiermee kan u een datum instellen waarop de inschrijvingen afsluiten
  9. Hiermee kan u een uur instellen waarop de inschrijvingen afsluiten

In de ticket-editor krijgt u het volgende velden te zien:

  1. Dit is de naam van het tickettype
  2. Hier kan u een korte omschrijving van het soort ticket geven
  3. Hier kan u eventueel een prijs instellen per ticket (in euro)
  4. Hier geeft u het aantal in dat er van dit type beschikbaar zijn
  5. Hiermee kan u nog meer opties weergeven (zie verder)
  6. Hiermee bevestigd u het tickettype dat u heeft gewijzigd of gecreëerd

Wanneer u de geavanceerde opties openklikt, heeft u volgende mogelijkheden:

  1. Dit is de naam van het tickettype
  2. Hier kan u een korte omschrijving van het soort ticket geven
  3. Hier kan u eventueel een prijs instellen per ticket (in euro)
  4. Hier geeft u het aantal in dat er van dit type beschikbaar zijn
  5. Hiermee geeft u aan hoeveel van dit type elke boeking minimaal moet bevatten
  6. Hiermee geeft u aan hoeveel van dit type elke boeking maximaal mag bevatten
  7. Hiermee kan u aangeven op welke dag dit soort tickets in de verkoop gaat
  8. Hiermee kan u aangeven op welk uur dit soort tickets in de verkoop gaat
  9. Hiermee kan u aangeven op welke dag de verkoop van dit soort tickets stopt
  10. Hiermee kan u aangeven op welk uur de verkoop van dit soort tickets stopt
  11. Hiermee geeft u aan dat iedere boeking dit soort ticket moet bevatten (is eigenlijk dus gelijk aan een minimum van 1)
  12. Hiermee kan u aangeven wie deze tickets mag boeken, maar dit is nutteloos op onze site, gezien niet-leden sowieso niet kunnen reserveren
  13. Hiermee kan u de geavanceerde opties terug doen verdwijnen
  14. Hiermee bevestigd u het tickettype dat u heeft gewijzigd of gecreëerd

Terug naar boven

VI. Ideeën

  • Herhalende groepsevenementen zijn prima geschikt om trainingen mee te plannen
  • Uiteraard kan een evenement met inschrijvingen gebruikt worden om echte evenementen te plannen (een eetavondje of een BBQ), je zou hier zelfs reeds kunnen laten kiezen of ze videe of stoofvlees wensen ;)
  • Je kan ook evenementen gebruiken om vrijwilligers voor te werken te regelen: maak een evenement met registraties, en maak één tickettype per shift, met het “aantal beschikbare tickets” gelijk aan het aantal helpers die je nodig hebt in die shift. Stel uiteraard wel even in dat elke gebruiker van elk tickettype er maximaal 1 mag boeken ;)
  • Je kan in principe dit systeem gebruiken om materiaal te verkopen via de site. Maak gewoon per model (paletje ofzo) één tickettype aan met de juiste prijs, de rest wijst zichzelf uit ;)

Terug naar boven